Houghton, Michigan

Hemma igen efter tre grymma skid-dagar. Det känns lite konstigt att vara tillbaka och tänka på nåt annat än skidor och wax, haha. Vi var då uppe i Houghton och ajg kan nu lägga till ännu en delstat (Michigan) på min lista. Superfint och mysigt var det i alla fall. I tisdags så bilade vi upp, vi stannade en gång på vägen för att gå se på ett vattenfall, det var coolt men det var alldeles för mycket snö för att man skulle kunna se. Efter det körde vi vidare och efter ungefär en timme eller så stannade vi vid Michigan Techs skidspår. Måste säga att mina nya skidkläder var fenomenala, de funkade utmärkt. Hur som helst, vi körde det värsta spåret jag någonsin sett, först var det nedför i typ 5 min och duktig som jag är lyckas jag ju ramla och komma efter alla. Väl nere i alla fall var det bara att börja klättra, och klättra, och klättra. Jag svär, det tog mig säkrt 20 min att komma upp för jag var så slut och var helt oförberedd. Men jag klarade det och efter det var jag DÖD. Det märktes av när vi kom tillbaka från middagen och klockan var halv åtta och vi måste ställa oss och waxa skidorna. När var det klart, typ halv 11. Jag svär, rummet blev suddigt för mig, haha.

Igår (onsdags) så blev vi indelade i grupper tillsammans med massa andra lag från runt om Wisconsin och Michigan. Jag hamnade i samma grupp som Emma och Erica från mitt lag, och vi hade även Coach Cathrine med oss. Det var kul för det var mycket mer på min nivå, jag kände mig väldigt duktig hela tiden och gjorde bra ifrån mig. Kan ju ha och göra med att vi bara körde på teknik och ingen kondition, haha. Vi hade i alla fall två "pass" eller vad man ska kalla dem, en skate och en classic. En av coacherna för min grupp var ju väldigt... snyggt klädd. Haha, han såg ut som Stig Helmer/hårdrockare/adidas-dyrkare. Haha. Förresten, vi höll till i ett ställe som hette Swedetown, woohoo, ganska coolt!

Och idag så hade vi ett race. Alla deltagare blev indelade i lag om fyra, där två skulle göra classic och två skate. Jag körde på skate. Gissa hur glad jag blev imorse när jag fick höra att banan var samma som vi kört i tisdags. Alltså, nerför och uppför. Men det var riktigt kul! Även fast det bara var på skoj så hade alla på sig sina uniformer(jag lovar, Ahs är gryymt snygga!). Det gick faktiskt mycket bättre för mig än jag trodde att det skulle och det tog väl totalt kanske 15 min. Åhh jag var såå glad när jag var klar men det var sååå kuuuuuul! Efter det blev det lite snöbollskrig och gruppbilder. Jag hoppas att det kommer upp bilder imorgon på facebook, då kan jag visa er den snygga uniformen, haha. Det kommer mer bilder, promise!


                    




Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad härligt det låter kram farmor

2010-12-31 @ 08:11:44
Postat av: antonia

Aaaa :D KUl!! <3

2010-12-31 @ 11:40:52
Postat av: Johanna

Kul! Och så hoppas vi såklart på bilder på stighelmer killen ;-)

2010-12-31 @ 19:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0