good morning

Hej! Jag sitter just nu i min säng på mitt rum, som jag förresten delar med en annan tjej, Karo från tyskland. Hon är schysst men eftersom att jag kom typ vid nio och träffade henne vid halv elva igår så har jag inte hunnit snacka så mycket. Jag misstänker att jag är ganska så jet-lagad, vaknade typ halv fyra imorse (jag väckte mig själv och min roomie genom att prata jättehögt i sömnen) och sen dess har jag inte kunnat sova. Nu har jag lite tid över tills jag ska äta frukost, för mina svenska vänner och jag har bestämt att vi ska äta typ kvart över 8 och eftersom att jag duschade igårkväll så är det lugnt nu.

Resan gick bra iaf, att säga hejdå till mamma,pappa och Daniel var inte kul nån stans, men nu känns det bättre. Hur som helst, vi landade först i Reykavik, som måste ha världens tråkigaste flygplats, typ 5 svensk tid. Sen lyfte vi igen och då hade det gått på ytterligare 40 norska studenter. Jag satt bredvid en som skulle hit, Christofer hette han, och sen satt jag bredvid en annan också, han var jätterolig. Vad kan han ha varit, typ 15 och snacka norska heeeeeela tiden med mig, jag kan ju säga att jag inte förstår ett ord att jag dessutom hade lock för öronen hjälpte väl inte precis.

Att gå genom tullen var inte alls svårt, först fick man visa pass och visum plus nån blankett som jag fyllde i på planet. Sen trodde jag att de skulle gå igenom väskan typ eller åtminstone röntga (?) men nej då, han kolla på en annan blankett jättesnabbt och skicade förbi mig :P

Nu är jag iaf på Bryant, tillsammans med 350 andra utbytesstudenter. Kl 9 ska vi ha assembly och få vår homeroom teacher, jag tillhör klass Lincoln North ;)

Upptänkte nu att min adapter inte funkar till min datorsladd, så jag vet inte riktigt när jag kommer att hitta en ny, får nog låna av nån här men om ni inte hör från mig så vet ni ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att du redan är iväg! Va blanketten på planet jobbig att fylla i?

2010-07-19 @ 13:44:39
URL: http://mallealle.devote.se
Postat av: Jenny Stenberg

Hej! Jag hann inte säga hej då och lycka till till dig. Vi hoppas att du kommer ha det jättebra. Massor med Kramar. Jenny

2010-07-19 @ 13:47:43
Postat av: Lisa

Kul att du redan fått resa. Såg att du skrivit på min blogg. Lite frånvarande under semestern. Har fortfarande inte fått placering =(. Jättekul och vänta på den när andra redan har åkt. Ha det bra!

2010-07-19 @ 17:48:48
URL: http://funandboring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0