jag kommer inte på en rubrik för det här inlägget

Idag var en vanlig dag här på camp, vilket betyder att vi hade frukost kl.8 och lektioner kl.9. Vid tolv åt vi sedan lucnh, jag åt det sedvanliga korv och pommes frites, som är i princip allt jag kan äta här, men jag klagar absolut inte! Min vän Madie från Nya Zeeland fyller år idag! Grattis till henne, hon har fått tårta, blivit sjungen för och sen så har vi köpt en tröja från Bryant University till henne.

Igårkväll var det lite drama här, först var vi i lobbyn och spelade spel när en returnee kom fram till oss och frågade om nån av oss hette Sarah, för det var viktigt att de fick tag på henne. Alla vi började liksom föreställa oss det värsta att nån där hemme hade dött eller att det hade hänt något. Sen hittde de henne, och först visste ingen vad som hade hänt men det visade sig vara hennes visum eller nåt som det var fel på.

Sen en annan sak som hände, men det var mest roligt, jag Emma och Fredrika var ute och gick runt campus. När vi kommer bakom hela området, ganska långt bort så ser vi ett par ligga på varandra, de hade inte sex men man vet aldrig hur långt det hade kunnat gå... När de såg oss reste de sig och gick därifrån. Vi trodde först att det var nån som vi kände så vi började följa efter, men vi såg snabbt att det var två tyskar, så min rumskompis visste vem det var. Det var i alla lite roligt.

Ikväll är det United Skates of America som står på schemat, alltså rollerblades. Det ska bli kul eftersom att jag inte har åkt sen jag var fem men det ska bli roligt. Vi har hela stället för oss själva så det känns i alla fall bra.

Och imorgon, då ska vi bege oss till Newport, en stad här i Rhode Island. Det är en jättefin hamnstad med långa stränder gamla hus som är helt sjukt stora, de är bygda av miljonärer och ser ut som de är tagna ur en Jane Austen film. Jag älskar det! Men vi lär mest shoppa och ligga på stranden, vi har inte kunnat bada nånting här ännu, ja i en överfylld innomhus pool då.

Nej nu ska jag se till att göra nånting bättre än att sitta på mitt rum.

Kommentarer
Postat av: Evelina

heej!:) fin bloggg! länka?

2010-07-28 @ 23:44:18
URL: http://evelinawelander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0