Annorlunda.

Okej, så jag tänkte att jag skulle göra ett inlägg om annorlunda saker här borta.
1. De använder inte täcken, jag förstår verkligen inte grejen med filtar. De ramlar ju bara av och så fryser man istället. Näää, täcken är mycket bättre måste jag säga.
2. Wisconsin har en lag om att man måste sopsortera, men går man till McDonalds, eller äter i skolan är det bara att dumpa allt i en och samma tunna.
3. Alla älskar football.
4. Bootcut jeans.
5. Ingen har sony ericsson (Say whaaaat)
6. Swedish meatballs är en delikatess.
7. Heltäckningsmattor överallt.
8. Brunt. Det är typ neutral färgen i de flesta hus.
9. I skolan får man inte vara i korridorerna om man inte har pass. Detta gäller även under lunch.
10. "Alla" har automatiska garagedörrar.
11. Stop skyltar överallt.
12. Samma sak med poliser.
13. High school är ungefär som högstadiet.
14. Politik är ett välkommet samtalsämne.
15. Ungdomar kan inte leva utan mobiltelefoner.

Kommentarer
Postat av: Farfar

Intressanta noteringar! Visst är det märkligt hur olika saker kan vara på olika platser. Man behöver ju inte gilla allt - men det är värdefullt att vidga vyerna och lära sig värdera det som är bra!

- Nu låter jag väl som en "klok" gammal gubbe igen :-)!

2010-11-08 @ 21:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0