Den amerikanska betygssättningen

I USA spelar det ingen som helst roll vad du gör på lektionerna (sålänge du inte är uppkäftig eller säger the f-word såklart, då är det kvarsittning som väntar!), det som räknas är vad du får för poäng på dina uppgifter, prov och inlämningar. Sen så omvandlas allt till ett procent. Om jag inte minns fel så måste man ha över 80% för att få ett C, alltså godkänt. 80% är mycket! Missförstå mig inte, det är inte särskilt svårt, alla prov är flervals frågor, matching eller sant/falskt, det är mycket som talar för att du ska få över 80%. Men det som gör mig lite arg är att jag fick ett F på min engelska uppsats. För det första så fick jag inte skriva vad jag tyckte om den, utan väldigt 6e klass aktigt berätta om vad jag kunde relatera till, typ; jag kan känna igen mig i att hon tycker om Coca Cola för det gör jag också. Det tycker jag bara känns alldeles för strikt för mig. Jag fick 16/20 på min uppsats, det kan ju tyckas okej ändå, men nej då, det var tydligen ett F. Och vet ni vad jag fick avdrag på? Grammatiken, jo visst det är engelska och den är viktigt... men kom igen, det känns bara alldeles för överdrivet. Spelar det ingen roll vad jag skriver? Bara hur jag gör det? Det gör mig lite sur faktiskt... jag tykcer inte grammatik är särskitl viktigt så jag känner bara att det ver lite oförtjänt.

Kommentarer
Postat av: Pa

Dumma lärare! Kanske läge att säga f-k off & die?? Eller inte;-)



Bra jobbat ändå.

Kram

2010-11-30 @ 22:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0