First day of high school

Lynn kom och hämtade mig, och med sig hade hon Maja och Jennifer. Vi kom till skolan 20 min tidigt så vi hade gått om tid på oss att hitta våra homerooms och skåp och allt sånt. Jag var väldigt nervös när jag hoppade in i bilen, men det gick ganska snabbt över. Kl. 11.35 ringde klockan, som inte alls låter som klockan man hör i alla filmer utan någon konstig låg ton.
Homeroom:
Min homeroom teacher heter Mr. Pahl, när jag kom in så kunde han inte hitta mitt schema :O Det hade inte vart bra, eftersom att jag hade glömt mitt hemma. Hur som helst, homeroom var ganska tråkigt, jag var upptagen med att ta in alla intryck och så, men det var mest att få lite papper och allmän information typ. Men det var typ homeroom i tio minuter så det var lugnt.
Public speeking:
Jag kan inte säga särsklit mycket om det än, för hon gick typ mest igenom regler och vad hon vill med den här kursen och så vidare. Och jag tror att det blir väldigt roligt, men idag, ja det kunde ju ha varit roligare. Det som är bra är att Maja är i den klassen, och även Katie från mitt tennis-lag så jag känner i alla fall lite folk. En sak som vi kommer att få göra är att antingen ska vi ta och läsa upp the pledge en morgon, eller läsa upp the annuncements på skoltv'n, det tycker jag vore riktigt coolt om jag vågar. Får väl tvinga med mig Maja :P
Spanish 2:
Störtskön lärare, jätterolig humor och allt det där, hela klassrummet ser tyo helt galet ut för hon har liksom slängt upp massa grejer på väggarna. Här gjorde vi faktiskt nåt, vi fick lära oss att fråga "vad heter du" och "hur mår du", nästan lite överkurs där för mig... Men jag tror att det blir bättre och jag ser faktiskt lite fram emot det!
English 10:
Här fick vi tre böcker en liten läsbok och två böcker som vardera väger minst två kilo, härlig ryggsäck jag kommer ha imorgon! Vi fick vår första "läxa" vilken var att skriva en halv sida om ett barndomsminne, och det blev jag klar med på lektionen, så det är skönt! Nu måste jag bara läsa tre kapitel i boken... I den här klassen är det jag, två till utbytesstudenter (tur, för då kan jag äta lunch med dem) och resten är sophmores.
Modern World History:
Jag gillar läraren starkt! Han är ascool och retas hela tiden, han påminner lite om en snäll Björn Larsson. Han snackade inte särskilt mycket om historia dock, det var nästan så jag undrade om jag var i rätt klassrum, för vi fick frågan "vem är du och vad har gjort att du är du?", ja men det låter ju som historia va? Men det var en annan tjej som hade samma sak på sitt schema så jag tror det är rätt!

Vad kan jag mer säga då... Jag har inte direkt skapat mig några nya vänner idag, men det fanns inte tid för det! I de flesta klasserna så har vi inte presenterat oss, men när nån väl snappar upp att man är utbytesstudent så blir de intresserade. Får väl köra på det kortet! :P Nu måste jag gå och lägga mig! Ska upp halv 7 imorgon, det är nog första gången på tre månader! Jag ska konka runt på två väskor imorgon också, för jag har tennis match och vi åker direkt från skolan. Härligt, men jag dänger in det i mitt skåp och bär runt på ryggan.! Nu- Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0