Who wants blueberry muffins?

Hej! Nu är jag hemma igen efter en urkul (och sömnlös) helg i Chicago. Vart ska jag börja? I fredags åkte vi som sagt till West för att titta på football, vilket vi inte gjorde särskilt länge, eftersom att vi hade galet ont i fötterna och Maja fick huvudvärk. Lite pinsamt var det bara, för vi gick i "halvlek" och då satt alla ner, så när vi reste oss upp så började nån skrika åt oss i en stor megafon att sätta oss ner. Piiiiinsaaamt... Sen for vi i alla fall hem, mötte upp Lori, Mitchel, Simon och Dan och packade bilen och åkte. Det var roligt för jag var sååååå trött, snacka om övertrött så jag snackade på i ett bra tempo. Jag höll på att dö av skratt när Maja, Lori och Simon sitter superkoncentrerade för att de var så kissnödiga och vi inte kunde hitta en toalett. Det var klockan ett i natten och Dawn ville inte stanna vid en vägkant! Haha det tog oss en timme typ!

Hur som helst, klockan tre kom vi i alla fall fram till hotellet och då var vi alla ganska pigga. Men trots det somnade vi ganska snart, för halv 7 hade vi ställt klockan! Gaaalet! Jag vet inte, men jag var fortfarande inte trött, konstig... Vi åkte i alla fall in till downtown Chicago, och det tog typ en timme med tunnelbana och då blev jag riktigt trött. Hela helgen har det gått upp och ner, ena stunden var jag pigg, andra sekunden var jag dötrött. När vi väl kom in så började det regna och snart öste det ner. Vi som skulle iväg och shoppa stack in på starbucks och värmde oss ett litet tag. Shoppingen var grym, verkligen, alla bra affärer fanns och så mycket snygga kläder. Gissa om jag blev glad när jag fick springa in på HM? Jag fick 15 min, för alla andra ville äta, så jag ryckte åt mig så mycket jag kunde :P Vi kom aldrig till Michigan ave, dock, när vi väl var på väg dit var alla jättetrötta och  ledarna sa bara att det var dyrt. Så vi väntade i en park ett tag och efter det gick vi vi vidare till Sears tower. Väl där, fick vi vänta en timme för vi hade typ tagit fel på tiden och var där för tidigt, men maaan, det var ascool, 103 våningar upp och man kunde verkligen se allt, sen fick vi gå ut i de där glas boxarna som hänger utanför på väggen och man kan se rakt ner. Cooolt! När alla var nere promenerade vi bort till hard rock café, och jag blev lite besviken när jag upptäckte att vi inte skulle äta där utan bara handla kläder och souvernirer. Det var lite läskigt, när jag ska gå över gatan så vänder sig en snubbe i rullstol sig mot mig och börjar gallskrika om att jag har pengar och jag har vackert hår jag kange honom pengar..han var ganska läskig... När vi väl sitter på tåget på väg hem, så känner jag igen mig att här ska vi av, för det var här vi gick på, då tror alla att jag har fel. Och vad gör inte tåget, om inte vänder, så vi måste alla sitta hur länge som helst och åka fram och tillbaka.

Idag har vi vart och shoppat igen, vi åkte till en mall någonstans, men förutom forever21 (och HM som vi missade) så var det inte den bästa jag har vart i. Jag fick panik och hoppade till när jag helt plötsligt går förbi en djuraffär och utanför står en människa med en levande orm. Uhhhh! Jag skrattade gott åt Maja när hon berättade att hon vaknade inatt av att jag i sömen skrek: WHO WANT'S BLUEBERRY MUFFINS?! Hahaha, hon tror att hon kanske drömde, men jag tror inte det :P

Så nu är jag hemma igen, något fattigare men med betydligt mer kläder i gaderoben än innan, jag lovar sen jag kom hit har jag säkert tredubblat min garderob. Hur som helst, Chicago var ascoolt at se och jag är glad att jag åkte. Jag har skrattat så mycket den här helgen, men nu är jag trött. Inte konstigt jag har typ sovit 8 timmar på två dygn. Nu ska jag plugga lite och sen ska jag sova. Punkt slut!

ps. Lena, självklart är det inte konstigt att sakna Småland, jag menade dock bilfärden! :) Kram!

Kommentarer
Postat av: Pa

Låter som du haft en skön helg. Tur att du hittade HM till slut:)

Lägg upp lite bilder sen så vi får se.

2010-09-20 @ 05:42:41
Postat av: Maria

Låter som du haft en härlig helg :)

Själv införskaffade jag lite ridkläder i lördags så nu får du hålla tummarna på onsdag!

Kram maria

2010-09-20 @ 07:01:29
URL: http://www.mariasparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0