Empire state of mind

I onsdags morgon fick jag en timmes sovmorgon innan det var dags att åka till flygplatsen och bege mig iväg till Chicago och sedan vidare till NY. Det gick riktigt bra att flyga, en timmes försening var det hela, men förutom det så gick allting väldigt bra! Det var så härligt att träffa Farmor och Farfar igen, men precis som det gjorde men Carro så kändes det inte alls som om det hade gått 9 månader sen vi sist sågs. När vi flög in över NY såg man hela staden som ett rutnät och en massa skyskrapor. Vårt hotell låg ett kvarter bort från times square och vi hade utsikt över lägenheter med brandstegar precis som dem i tv-serien vänner. Första natten gick vi ner på times square och utforskade staden lite grann. Vi åt middag på en högljudd fransk restaurang men det var väldigt trevligt att sitta ner och prata lite. Efter det gick vi tillbaka och somnade nog runt 9 tiden eller så, vi var alla ganska trötta efter en lång dag.

Andra dagen begav vi oss ut på sightseeing. Vi tog tunnelbanan ner till battery park, såg frihets gudinnan på avstånd och vandrade runt i södra delen av Manhattan för större delen av dagen. Vi promenerade upp till Soho och tog en snabbis in i Chinatown. Soho är verkligen jättemysigt, med affärer, mysiga hus och lite lugnare. Vi såg även empire state building, ground zero, och rockefeller center, fast vi var inte uppe i något.

Sista dagen var vi först ner i Soho igen för att jag skulle köpa en väska (heheh) och sen efter det åkte vi upp igen till Central park den här gången. Central park var riktigt mysigt, men det var kallt och blåsigt när vi var där så vi stannade inte särskilt länge. På kvällen gick vi och såg Mamma Mia på broadway, vilket var supercoolt! Man blir lite stolt över att vara svensk!

NY är en sjukt cool stad och jag är så glad att jag fått se den! Verkligen något helt annat mot Green Bay! Jag älskar att folk verkligen går runt i skyhöga stillettos och kostym när de ska till jobbet, det är som en riktig modevisning på gatan! Det var så skönt att faktiskt se lite höjd och betong efter att ha varit i GB så länge nu, känndes riktigt bra!

Jag har tagit en massa bilder, men dem lägger jag upp nån annan gång för nu måste jag göra läxor!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad härlgt att fått se NY! Mamma Mia är ju dessutom underbar!

Och du, tänk på att man ALDRIG kan ha för många väskor! KRAM

2011-04-27 @ 07:12:16
URL: http://mariasparlor.blospot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0