UW OSkosh

Idag har jaf besökt University of Wisconsin Oshkosh, alltså ett college. Jag var där med yearbook-gruppen och en publication design klass. Det var så himla härligt, det kändes nästan som hemma. Jag och Emma gick runt lite överallt, lyssnade (och verkligen lyssnade) på riktigt intressanta föreläsningar, åt lunch på en kinesisk restaurang och strosade runt i solen. Det var så himla skönt att komma bort från high school ett tag. Det är så mycket skitsnack, spel och falskhet. Att gå runt på ett college påminde mig lite om hur det är att gå i skolan där vi faktiskt sitter kvar två timmar extra för att diskutera, kan använda termer i vardagsamtal eller överhuvudtaget är intresserade av att lära. För folk i min ålder här borta går så himla mycket energi till att bråka om vem som skrev vad om någon på twitter, vem som flirtade med vem osv. Det är som att gå i mellanstadiet igen. Att sen tänka att de här personerna är i vissa fall äldre än mig och så omogna. Jag blir så trött på att lägga energi till sånt, jag ser ingen mening med det. Om tio dagar fyller jag 18, och jag känner mig väldigt mogen och vuxen och jag kan inte vänta till att komma hem igen och faktiskt kunna bete mig normalt igen. Så där har ni det, min dag och vart tankarna har gått när man inte har fokuserat dem på läxor. Och förresten, om en vecka kommer jag träffa min farmor och farfar igen, i New York! Om jag är taggad? JAAAAAAA! Nej, nu ska jag sova!


Kommentarer
Postat av: Farfar

Vi ser också fram mot det. Meddela oss dina telefonnumer - se mitt mail - så vi kan få kontakt när vi kommer! Vi ses.

2011-04-14 @ 08:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0