Superbowl

Jag måste ju berätta för er om Superbowl! Det var en riktigt bra match, Packers började med att göra två touchdowns och ledde med 14-0. Sen började Steelers knapa in lite och det började bli jämt. I fjärde kvartsleken så var det så jämt som 23-25 timm Packers. Jag kunde inte kolla, det var så spännande! Men så, med en minut kvar så lyckas Packers göra nånting (jag förstod inte riktigt det, alla började bara skrika) och helt plötsligt hade vi vunnit Superbowl. Det var riktigt coolt! Tycker det känns så coolt att jag sitter här i Green Bay, staden med världens (ja, de blir världsmästare, men det är ju för att inget annat land spelar den här sporten...) bästa amerikanska fotbolls lag, med hemarenan tre minuter ifrån mitt hus.

Självklart är det mycket snack om football just nu, men folk pratar nästan lika mycket om Christina Aguilera som glömde bort texten på nationalsången och om alla reklamer. Hela tiden jag har varit här så har jag fått höra, vänta till Superbowl, då kommer du få se jättemånga bra reklamer! Och det stämde, de var roliga och välgjorda. Tydligen får de betala typ 10 miljoner dollar för en liten snutt under superbowl....

Igår var det nästan ingen i skolan, jag tror jag hörde att det var ungefär 400 elever som var "sjuka". I min gympa klass var vi sex styckna. Packers kom hem igår och de var alla på Lambeau för att hälsa dem välkomna. Många var nog aningen bakis också. Idag trodde jag att det skulle vara ännu färre som skulle vara i skolan, men det var inte så farligt. Men lite tomt var det ju såklart. På radion pratar man om det, på tv visar de om och om igen highlights från matchen osv. This is America, and football is life


Kommentarer
Postat av: Maria

Häftig upplevelse!!

Kram

2011-02-09 @ 05:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0